| A kenunk Típusa - Eureka 155 Neve (szerintem) - Drágaszágom |
A hajóépítésben a feleség szerepe általában annyi, hogy válasszon a Három T közül (fiatalabbak számára: tilt-tűr-támogat, a hatvanas évek kultúrpolitikájában). Esetleg segíthet a Merantit (egyfajta rétegelt lemez) feladni a padlásra, vagy szorítót adogatni az enyvezéshez. Ezzel együtt igazságtalan lennék, ha kihagynám a blogról, mert minden szempontból összemérhető az ún. női hobbikkal. Időigényes, pénzigényes. Helyigényes - kell egy műhely, egy padlás, vagy a nappli sarka - olyan 60%. Hangos.
Ahogy a férjem döbbenten néz, hogy miért kerül egy kis zacskó gyöngy majdnem egy ezresbe, nekem nem fér a fejembe, hogy miért kell Angliából rendelni a gyalut - miért egyszerre hármat - és miért kell még három napig reszelgetni?
Ennyi zsörtölődés után egy kis értelmes info. A hajóépítésnek pár tucat megszállottja van Magyarországon. Nagyon jó honlapjuk van, fórummal: http://uj-hajoepitok.meximas.com
Itt lehet tervet rendelni, tanácsot kérni, infókat beszerezni, chatelni.
Évente tartanak találkozót, ahol végre meg lehet csodálni, ki lehet próbálni egymás hajóit. A következő képeket a 2013-as és 2014-es Fertő-tói találkozókról válogattam. Tervezem, hogy összeszedek pár részletes képet és gondolatot a hajóépítés folyamatáról. És persze egyéb famunkákról is.
És mit csinál az egyszeri hajóépítő, ha megépítette élete kenuját? Elmegy evezni? Nem! Nekiáll vitorlást építeni. Igaz, hogy életében még nem vitorlázott, de ilyen apróságokon, ugye, nem akadunk fenn.
És záróképként itt van Európa legszebb kenuja. Ez egy strip kenu, gyönyörű berakásokkal, saját készítésű lapátokkal. A 2014-es találkozó zárónapjára lett kész, de elhozták bemutatni. Nagyon-nagyon remélem, hogy a vitorlás után még egy ilyen is fog készülni a padlásunkon. Bár azt is remélem, hogy csak a beépített szekrény után :)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése